Monday, July 23, 2007

ZİHİN ORGANİZASYONLARI
Bu yazıdaki anlatımı çocuk olarak da okuyabilirsiniz, ebeveyn olarak da. Çocukların da dikkatle okuduklarında, anlayacakları şekilde hazırlandı. Amacımız anne babalara da okutabilmek.
Memur ve bilgisayar ilişkisinden yola çıkalım. Bir belgenin yani eskilerin sözüyle evrak bulunması hedef olsun. Kolaylıkla bulunması memurun iyi düzenlemesiyle olur. Bilgisayarda da gruplara ayrıldığını görürüz. Aradığımız gruba ulaştığımızda bilgiye ulaşmamızda kolay olur. Kolay bulmamız için ne yapılmış olabilir. Önceden o çalışmaya bir emek verilmiş olması gerekir. Bir kez emek verilir hazırlanır, yüzlerce, binlerce daha da büyütüyorum; on binlerce insan yararlanır. İşte anne babalarınız da sizi yetiştirirken böyle emek verirlerse yaşamınız kolaylaşır. Bu emeği siz de kendiniz için verebilirsiniz. Bundan zevk de almayı başarabilirsiniz. Kendinizi yetiştirmekten geliştirmekten, eğitmekten zevk almanızdan söz ettim. Şöyle düşünün; geçen doğum gününüzle bu doğum gününüzde ayni özelliklere mi sahipsiniz? Tabi ki değil. Okudunuz, öğrendiniz, belki ödüllendirilip cezalandırıldınız. Bütün bunlar sizin gelişmenizi sağladı. Sadece boyunuz bile uzamış olsa; uykunuza ve yemeğinize dikkat ettiniz. Belki de spor yaptınız, dans ettiniz.
Küçükler için kısa bir tablo:
1- İlgi merak.
2-Dikkati vermek, anlamak, istemek. Birbirinden ayrılamaz.
3-Anlayınca ne olur dersin?
Anlayınca, organize edersin
4-Organize edersen, kolay öğrenirsin.
5-Öğrenince, kolay hatırlarsın.
Peki, hepsi iyi güzel de; İLGİ VE MERAK NASIL DUYULUR?
Hedefe götürecek yolu açmalılar sana. Anneni babanı eğitimsiz buluyorsan, onların deneyimlerine kulak vermelisin. Yaşıyorlar... Avrupa’da çocuk büyütüyorlar. Onlar asla boş insanlar olamaz. Kontak anahtarım elimde yok, nasıl gideceğim; her şeyime karışıyorlar diyebilirsin. İstediğin özgürlük mü?
Kontak anahtarın elinde olması önemli mi? Diye sorarım ben de sana. Elinde olduğunu düşünelim. Çevre yabancı nasıl gideceksin?
Burada ailenle ve seni eğitenlerle iletişimin önem kazanır. Akıllı bir akraba, öğretmen yeter sana.
BİR KONUYA HEVES NASIL DOĞAR KIVILCIM NASIL ÇIKAR
Bu konuyu ne anne babalar, ne öğretmenler ne de gençler şansa bırakmak durumuda değiller. ..

ÖĞRENCİ O DERSİ ANLAMIYORSA
Ne yapıp ne ne edip anlamak durumunda
Daha basit kitaplar alıp okuyabilir. Açık basit yazılmış. Bir anlayış kazanmalı.
Daha iyi anlayan bir arkadaşla birlikte çalışmalı( iyi sonuç canı da sıkılmaz sevdiği bir arkadaşsa hemen bıkkınlık gelmez. Anlamasa bile moral çabucak bozulmaz. Moral bozulması çok önemlidir. Biri konuya anlamadığı tarafından öbürü öbür taraftan bakar. Hedef ve amaç aynidir. Görüşler tartışılırken bir de bakarsınız anlamışsınız Yine olmadı. İki arkadaş girişken olur, gidip öğretmene daha kolay sorulabilir.)
İşte bu HEVES TOMURCUĞUNUN AÇMASIDIR.
BİLGİ UNUTULMAMALI
Önlem almak zorundasınız emekleriniz boşa gitmesin.
Öğrendiklerinizle ilgili işlem yapın.


GİDİŞ
SINAVDA ZAMANI AYARLAMA
Bir anlık telaş her şeyi bozabilir. Üstelik de ruhsal dengeyi bozabilir. Zihnin işleyişini etkileyebilir.
Belirsizlik
Endişe yaratır.
Panik(Öbür öğrenciler soruları cevaplıyorsa)
Kahvaltı etmiş ol. Hafif bir öğle yemeği. Ferah ve emin bir şekilde sınava gir.
Çalıştığın kadar çalıştın
Şans yaver giderse.


SINAV UYUYAN BİLGİLERİ UYANDIRIR
Eyvah aklında hiçbir şey yok. Öyle olur.
NEDEN?
İnsan boşlukta düşünemez. Bütün bilgiler kafasında ayıklanamaz. Onlar var ya o bilgiler kendi köşelerinde uyuyorlar. Derinde gömülü
Aslında zihnin verimli işliyor. Doğallık burada. Uyum sağlamış. Beynin etrafa bakar, çevrede ne var ne yok onu inceler. Bilinç o andaki görevini yapıyor. O anda çalıştıklarına ihtiyacı yok.
ÇOK NORMAL
Hedefe doğru giderken, sınav sorularını gördüğün anda yol birden aydınlanır. Enerji orada yoğunlaşır. Bilgi zihnin orta yerinde toplanır, köşesinde değildir artık. BİLİNÇ YERLİ YERSİZ HER ŞEYİ BİR ANDA CANLANDIRAMAZ. Soru sizin için sadece bir ip ucudur.
Bilinç, bir kapasitedir. Sınırlı kullanır, ortaya çıkarır ihtiyaç oldukça. Başarı buradadır. HATIRLANAN BİLGİLER BİLİNCİN ORGANİZATÖRLÜĞÜNDE sorunun gerektirdiği cevabı oluşturacak şekilde şekillenir.


HEYECAN
Her öğrencinin hafif heyecanı vardır. En çok çalışan, deneme sınavlarında başarılı olan öğrenci bile heyecanlıdır. Sınavın hafif bir gerginlikle başlaması yararlıdır bile. Bilgiler sis tabakasının arkasında gibi dururlar. Çıkmayı beklerler. Sınavın zorluğuna, beklenilip beklenilmeyen soru yapılarına göre şekillenir. İşte size burada iş düşer. Dümen elinde olmalı. Kalemi eline al yazmaya başla o gerginlik biter. Tehlike bir türlü kaleme eline alamayacak hale kendini getirmektir. Bu bir enerji boşalmasıdır.

SINAVA GİDERKEN
Seni telaşa düşürecek her türlü önlemi al. Kendinden uzaklaştır. Ailenden çok heyecanlanacak sana panik yaşatacak kişileri çok önceden programlayıp kendinden uzaklaştır. Sınavda lazım olacak şeyleri yanında bulundur.

SINAV KAĞIDI
İsim soyadı ve gerekli işlemleri hemen yaz, bunlar önemli biraz da sakinleşmene neden olur, seni o gerilimli halinle oyalar.
Önce kolayları yap bitir. Sana kolay gelen. Zorları sona bırak. Zorun da kolayını bularak notlar alarak hatırlıyorsan hangi sorunun notlarıyla bir yuvarlak içine al dönünce bakarsın. O notların da ne olduğunu hatırlamazsan daha zor gelir. Hatırlarsan soruyu biraz kolaylaştırmış olursun. İstenen şeyden soruyu okuyup bitirdiğinden emin olmalısın...
Emin olmak için yöntem geliştir, neler yapıyorsunuz zaman zaman sınav sonraları düşün?
Son cümleyi tekrar okumak iyi ve klasik bir yöntemdir.
CEVAPLANDIRMADA ORGANİZASYONUN ÖNEMİ


AİLEDE SINAV ORGANİZASYONU VE BAŞARI
İyi bir toplantı,

-Saatinde sınava götürün, bunun için ne gerekirse yapın.
-Onun tembelliğinden haylazlığından söz etmeye kalkışmayın
-Kimseyle kıyaslamayın
-Sınav yolunda hatırlatmalar yapmayın. Başka şeylerden söz ediyorsa siz de edin. Önemsemiyor muş gibi davranın. Size heyecanlanıyor musunuz diye sorduğunda
HAYIR demeyin, heyecanlanmamaya çalışıyorum deyin.
-Yorucu yemekler yapmayın. Bağırsakları bozan, sancılandıran, sindirilemeyen.
-Siz de yardım alabilirsiniz, ama bunları son ana bırakmayın. Daha önceden çocuğunuzun olmadığı bir zamanda rahat konuşarak yapın, ama yardım aldığınızı gizlemeyin.
-Evde tartışma, halledilemeyen sorunlar yaratmayın, istenmeyen daha önce birlikte olmanızda huzursuzluklar yaşadığınız kimselerle olmayın. Aile büyükleriniz bile olsa onları incitmeden sınav sonrası davet edin. Sınavla ilgili okuduğunuz kitap ve dergileri her an ortada tutmayın.
-Son deneme sınavlarına girmeye başladığında kapıyı açar açmaz, sınav nasıl geçti, neler yaptın, kaç soru garanti gibi onu üzecek ve sorumluluğunu hissettirecek davranışlarda bulunmayın, bunun başka yolları var.
-Sınav kitaplarının çok yer kapladığı bu işten kurtulmak üzere olduğunuzla ilgili bilgilerden söz etmeyin
-Bu konuyla ilgili üzerinize düşen maddi külfetten söz etmeyin. Sizi çok yaracak, zor durumlara düşürecekse bu tür giderleri bütçenize almayın. Yola çıktınız yapacak bir şey yoksa çocuğunuzu tedirgin etmeyin. Bu konuda maddi destek aldığınız kişilerin varlığının çocuğunuz üzerinde olumsuz etkileri varsa ne yapalımla geciktirmeyin, hiç konuyu açmayın.
-Durup dururken sizinle çalışmak, size anlatmak isterse izin verin, ilgi duyun.




































ZİHİN ORGANİZASYONLARI
Bu yazıdaki anlatımı çocuk olarak da okuyabilirsiniz, ebeveyn olarak da. Çocukların da dikkatle okuduklarında, anlayacakları şekilde hazırlandı. Amacımız anne babalara da okutabilmek.
Memur ve bilgisayar ilişkisinden yola çıkalım. Bir belgenin yani eskilerin sözüyle evrak bulunması hedef olsun. Kolaylıkla bulunması memurun iyi düzenlemesiyle olur. Bilgisayarda da gruplara ayrıldığını görürüz. Aradığımız gruba ulaştığımızda bilgiye ulaşmamızda kolay olur. Kolay bulmamız için ne yapılmış olabilir. Önceden o çalışmaya bir emek verilmiş olması gerekir. Bir kez emek verilir hazırlanır, yüzlerce, binlerce daha da büyütüyorum; on binlerce insan yararlanır. İşte anne babalarınız da sizi yetiştirirken böyle emek verirlerse yaşamınız kolaylaşır. Bu emeği siz de kendiniz için verebilirsiniz. Bundan zevk de almayı başarabilirsiniz. Kendinizi yetiştirmekten geliştirmekten, eğitmekten zevk almanızdan söz ettim. Şöyle düşünün; geçen doğum gününüzle bu doğum gününüzde ayni özelliklere mi sahipsiniz? Tabi ki değil. Okudunuz, öğrendiniz, belki ödüllendirilip cezalandırıldınız. Bütün bunlar sizin gelişmenizi sağladı. Sadece boyunuz bile uzamış olsa; uykunuza ve yemeğinize dikkat ettiniz. Belki de spor yaptınız, dans ettiniz.
Küçükler için kısa bir tablo:
1- İlgi merak.
2-Dikkati vermek, anlamak, istemek. Birbirinden ayrılamaz.
3-Anlayınca ne olur dersin?
Anlayınca, organize edersin
4-Organize edersen, kolay öğrenirsin.
5-Öğrenince, kolay hatırlarsın.
Peki, hepsi iyi güzel de; İLGİ VE MERAK NASIL DUYULUR?
Hedefe götürecek yolu açmalılar sana. Anneni babanı eğitimsiz buluyorsan, onların deneyimlerine kulak vermelisin. Yaşıyorlar... Avrupa’da çocuk büyütüyorlar. Onlar asla boş insanlar olamaz. Kontak anahtarım elimde yok, nasıl gideceğim; her şeyime karışıyorlar diyebilirsin. İstediğin özgürlük mü?
Kontak anahtarın elinde olması önemli mi? Diye sorarım ben de sana. Elinde olduğunu düşünelim. Çevre yabancı nasıl gideceksin?
Burada ailenle ve seni eğitenlerle iletişimin önem kazanır. Akıllı bir akraba, öğretmen yeter sana.
BİR KONUYA HEVES NASIL DOĞAR KIVILCIM NASIL ÇIKAR
Bu konuyu ne anne babalar, ne öğretmenler ne de gençler şansa bırakmak durumuda değiller. ..

ÖĞRENCİ O DERSİ ANLAMIYORSA
Ne yapıp ne ne edip anlamak durumunda
Daha basit kitaplar alıp okuyabilir. Açık basit yazılmış. Bir anlayış kazanmalı.
Daha iyi anlayan bir arkadaşla birlikte çalışmalı( iyi sonuç canı da sıkılmaz sevdiği bir arkadaşsa hemen bıkkınlık gelmez. Anlamasa bile moral çabucak bozulmaz. Moral bozulması çok önemlidir. Biri konuya anlamadığı tarafından öbürü öbür taraftan bakar. Hedef ve amaç aynidir. Görüşler tartışılırken bir de bakarsınız anlamışsınız Yine olmadı. İki arkadaş girişken olur, gidip öğretmene daha kolay sorulabilir.)
İşte bu HEVES TOMURCUĞUNUN AÇMASIDIR.
BİLGİ UNUTULMAMALI
Önlem almak zorundasınız emekleriniz boşa gitmesin.
Öğrendiklerinizle ilgili işlem yapın.


GİDİŞ
SINAVDA ZAMANI AYARLAMA
Bir anlık telaş her şeyi bozabilir. Üstelik de ruhsal dengeyi bozabilir. Zihnin işleyişini etkileyebilir.
Belirsizlik
Endişe yaratır.
Panik(Öbür öğrenciler soruları cevaplıyorsa)
Kahvaltı etmiş ol. Hafif bir öğle yemeği. Ferah ve emin bir şekilde sınava gir.
Çalıştığın kadar çalıştın
Şans yaver giderse.


SINAV UYUYAN BİLGİLERİ UYANDIRIR
Eyvah aklında hiçbir şey yok. Öyle olur.
NEDEN?
İnsan boşlukta düşünemez. Bütün bilgiler kafasında ayıklanamaz. Onlar var ya o bilgiler kendi köşelerinde uyuyorlar. Derinde gömülü
Aslında zihnin verimli işliyor. Doğallık burada. Uyum sağlamış. Beynin etrafa bakar, çevrede ne var ne yok onu inceler. Bilinç o andaki görevini yapıyor. O anda çalıştıklarına ihtiyacı yok.
ÇOK NORMAL
Hedefe doğru giderken, sınav sorularını gördüğün anda yol birden aydınlanır. Enerji orada yoğunlaşır. Bilgi zihnin orta yerinde toplanır, köşesinde değildir artık. BİLİNÇ YERLİ YERSİZ HER ŞEYİ BİR ANDA CANLANDIRAMAZ. Soru sizin için sadece bir ip ucudur.
Bilinç, bir kapasitedir. Sınırlı kullanır, ortaya çıkarır ihtiyaç oldukça. Başarı buradadır. HATIRLANAN BİLGİLER BİLİNCİN ORGANİZATÖRLÜĞÜNDE sorunun gerektirdiği cevabı oluşturacak şekilde şekillenir.


HEYECAN
Her öğrencinin hafif heyecanı vardır. En çok çalışan, deneme sınavlarında başarılı olan öğrenci bile heyecanlıdır. Sınavın hafif bir gerginlikle başlaması yararlıdır bile. Bilgiler sis tabakasının arkasında gibi dururlar. Çıkmayı beklerler. Sınavın zorluğuna, beklenilip beklenilmeyen soru yapılarına göre şekillenir. İşte size burada iş düşer. Dümen elinde olmalı. Kalemi eline al yazmaya başla o gerginlik biter. Tehlike bir türlü kaleme eline alamayacak hale kendini getirmektir. Bu bir enerji boşalmasıdır.

SINAVA GİDERKEN
Seni telaşa düşürecek her türlü önlemi al. Kendinden uzaklaştır. Ailenden çok heyecanlanacak sana panik yaşatacak kişileri çok önceden programlayıp kendinden uzaklaştır. Sınavda lazım olacak şeyleri yanında bulundur.

SINAV KAĞIDI
İsim soyadı ve gerekli işlemleri hemen yaz, bunlar önemli biraz da sakinleşmene neden olur, seni o gerilimli halinle oyalar.
Önce kolayları yap bitir. Sana kolay gelen. Zorları sona bırak. Zorun da kolayını bularak notlar alarak hatırlıyorsan hangi sorunun notlarıyla bir yuvarlak içine al dönünce bakarsın. O notların da ne olduğunu hatırlamazsan daha zor gelir. Hatırlarsan soruyu biraz kolaylaştırmış olursun. İstenen şeyden soruyu okuyup bitirdiğinden emin olmalısın...
Emin olmak için yöntem geliştir, neler yapıyorsunuz zaman zaman sınav sonraları düşün?
Son cümleyi tekrar okumak iyi ve klasik bir yöntemdir.
CEVAPLANDIRMADA ORGANİZASYONUN ÖNEMİ


AİLEDE SINAV ORGANİZASYONU VE BAŞARI
İyi bir toplantı,

-Saatinde sınava götürün, bunun için ne gerekirse yapın.
-Onun tembelliğinden haylazlığından söz etmeye kalkışmayın
-Kimseyle kıyaslamayın
-Sınav yolunda hatırlatmalar yapmayın. Başka şeylerden söz ediyorsa siz de edin. Önemsemiyor muş gibi davranın. Size heyecanlanıyor musunuz diye sorduğunda
HAYIR demeyin, heyecanlanmamaya çalışıyorum deyin.
-Yorucu yemekler yapmayın. Bağırsakları bozan, sancılandıran, sindirilemeyen.
-Siz de yardım alabilirsiniz, ama bunları son ana bırakmayın. Daha önceden çocuğunuzun olmadığı bir zamanda rahat konuşarak yapın, ama yardım aldığınızı gizlemeyin.
-Evde tartışma, halledilemeyen sorunlar yaratmayın, istenmeyen daha önce birlikte olmanızda huzursuzluklar yaşadığınız kimselerle olmayın. Aile büyükleriniz bile olsa onları incitmeden sınav sonrası davet edin. Sınavla ilgili okuduğunuz kitap ve dergileri her an ortada tutmayın.
-Son deneme sınavlarına girmeye başladığında kapıyı açar açmaz, sınav nasıl geçti, neler yaptın, kaç soru garanti gibi onu üzecek ve sorumluluğunu hissettirecek davranışlarda bulunmayın, bunun başka yolları var.
-Sınav kitaplarının çok yer kapladığı bu işten kurtulmak üzere olduğunuzla ilgili bilgilerden söz etmeyin
-Bu konuyla ilgili üzerinize düşen maddi külfetten söz etmeyin. Sizi çok yaracak, zor durumlara düşürecekse bu tür giderleri bütçenize almayın. Yola çıktınız yapacak bir şey yoksa çocuğunuzu tedirgin etmeyin. Bu konuda maddi destek aldığınız kişilerin varlığının çocuğunuz üzerinde olumsuz etkileri varsa ne yapalımla geciktirmeyin, hiç konuyu açmayın.
-Durup dururken sizinle çalışmak, size anlatmak isterse izin verin, ilgi duyun.





































ZİHİN ORGANİZASYONLARI
Bu yazıdaki anlatımı çocuk olarak da okuyabilirsiniz, ebeveyn olarak da. Çocukların da dikkatle okuduklarında, anlayacakları şekilde hazırlandı. Amacımız anne babalara da okutabilmek.
Memur ve bilgisayar ilişkisinden yola çıkalım. Bir belgenin yani eskilerin sözüyle evrak bulunması hedef olsun. Kolaylıkla bulunması memurun iyi düzenlemesiyle olur. Bilgisayarda da gruplara ayrıldığını görürüz. Aradığımız gruba ulaştığımızda bilgiye ulaşmamızda kolay olur. Kolay bulmamız için ne yapılmış olabilir. Önceden o çalışmaya bir emek verilmiş olması gerekir. Bir kez emek verilir hazırlanır, yüzlerce, binlerce daha da büyütüyorum; on binlerce insan yararlanır. İşte anne babalarınız da sizi yetiştirirken böyle emek verirlerse yaşamınız kolaylaşır. Bu emeği siz de kendiniz için verebilirsiniz. Bundan zevk de almayı başarabilirsiniz. Kendinizi yetiştirmekten geliştirmekten, eğitmekten zevk almanızdan söz ettim. Şöyle düşünün; geçen doğum gününüzle bu doğum gününüzde ayni özelliklere mi sahipsiniz? Tabi ki değil. Okudunuz, öğrendiniz, belki ödüllendirilip cezalandırıldınız. Bütün bunlar sizin gelişmenizi sağladı. Sadece boyunuz bile uzamış olsa; uykunuza ve yemeğinize dikkat ettiniz. Belki de spor yaptınız, dans ettiniz.
Küçükler için kısa bir tablo:
1- İlgi merak.
2-Dikkati vermek, anlamak, istemek. Birbirinden ayrılamaz.
3-Anlayınca ne olur dersin?
Anlayınca, organize edersin
4-Organize edersen, kolay öğrenirsin.
5-Öğrenince, kolay hatırlarsın.
Peki, hepsi iyi güzel de; İLGİ VE MERAK NASIL DUYULUR?
Hedefe götürecek yolu açmalılar sana. Anneni babanı eğitimsiz buluyorsan, onların deneyimlerine kulak vermelisin. Yaşıyorlar... Avrupa’da çocuk büyütüyorlar. Onlar asla boş insanlar olamaz. Kontak anahtarım elimde yok, nasıl gideceğim; her şeyime karışıyorlar diyebilirsin. İstediğin özgürlük mü?
Kontak anahtarın elinde olması önemli mi? Diye sorarım ben de sana. Elinde olduğunu düşünelim. Çevre yabancı nasıl gideceksin?
Burada ailenle ve seni eğitenlerle iletişimin önem kazanır. Akıllı bir akraba, öğretmen yeter sana.
BİR KONUYA HEVES NASIL DOĞAR KIVILCIM NASIL ÇIKAR
Bu konuyu ne anne babalar, ne öğretmenler ne de gençler şansa bırakmak durumuda değiller. ..

ÖĞRENCİ O DERSİ ANLAMIYORSA
Ne yapıp ne ne edip anlamak durumunda
Daha basit kitaplar alıp okuyabilir. Açık basit yazılmış. Bir anlayış kazanmalı.
Daha iyi anlayan bir arkadaşla birlikte çalışmalı( iyi sonuç canı da sıkılmaz sevdiği bir arkadaşsa hemen bıkkınlık gelmez. Anlamasa bile moral çabucak bozulmaz. Moral bozulması çok önemlidir. Biri konuya anlamadığı tarafından öbürü öbür taraftan bakar. Hedef ve amaç aynidir. Görüşler tartışılırken bir de bakarsınız anlamışsınız Yine olmadı. İki arkadaş girişken olur, gidip öğretmene daha kolay sorulabilir.)
İşte bu HEVES TOMURCUĞUNUN AÇMASIDIR.
BİLGİ UNUTULMAMALI
Önlem almak zorundasınız emekleriniz boşa gitmesin.
Öğrendiklerinizle ilgili işlem yapın.


GİDİŞ
SINAVDA ZAMANI AYARLAMA
Bir anlık telaş her şeyi bozabilir. Üstelik de ruhsal dengeyi bozabilir. Zihnin işleyişini etkileyebilir.
Belirsizlik
Endişe yaratır.
Panik(Öbür öğrenciler soruları cevaplıyorsa)
Kahvaltı etmiş ol. Hafif bir öğle yemeği. Ferah ve emin bir şekilde sınava gir.
Çalıştığın kadar çalıştın
Şans yaver giderse.


SINAV UYUYAN BİLGİLERİ UYANDIRIR
Eyvah aklında hiçbir şey yok. Öyle olur.
NEDEN?
İnsan boşlukta düşünemez. Bütün bilgiler kafasında ayıklanamaz. Onlar var ya o bilgiler kendi köşelerinde uyuyorlar. Derinde gömülü
Aslında zihnin verimli işliyor. Doğallık burada. Uyum sağlamış. Beynin etrafa bakar, çevrede ne var ne yok onu inceler. Bilinç o andaki görevini yapıyor. O anda çalıştıklarına ihtiyacı yok.
ÇOK NORMAL
Hedefe doğru giderken, sınav sorularını gördüğün anda yol birden aydınlanır. Enerji orada yoğunlaşır. Bilgi zihnin orta yerinde toplanır, köşesinde değildir artık. BİLİNÇ YERLİ YERSİZ HER ŞEYİ BİR ANDA CANLANDIRAMAZ. Soru sizin için sadece bir ip ucudur.
Bilinç, bir kapasitedir. Sınırlı kullanır, ortaya çıkarır ihtiyaç oldukça. Başarı buradadır. HATIRLANAN BİLGİLER BİLİNCİN ORGANİZATÖRLÜĞÜNDE sorunun gerektirdiği cevabı oluşturacak şekilde şekillenir.


HEYECAN
Her öğrencinin hafif heyecanı vardır. En çok çalışan, deneme sınavlarında başarılı olan öğrenci bile heyecanlıdır. Sınavın hafif bir gerginlikle başlaması yararlıdır bile. Bilgiler sis tabakasının arkasında gibi dururlar. Çıkmayı beklerler. Sınavın zorluğuna, beklenilip beklenilmeyen soru yapılarına göre şekillenir. İşte size burada iş düşer. Dümen elinde olmalı. Kalemi eline al yazmaya başla o gerginlik biter. Tehlike bir türlü kaleme eline alamayacak hale kendini getirmektir. Bu bir enerji boşalmasıdır.

SINAVA GİDERKEN
Seni telaşa düşürecek her türlü önlemi al. Kendinden uzaklaştır. Ailenden çok heyecanlanacak sana panik yaşatacak kişileri çok önceden programlayıp kendinden uzaklaştır. Sınavda lazım olacak şeyleri yanında bulundur.

SINAV KAĞIDI
İsim soyadı ve gerekli işlemleri hemen yaz, bunlar önemli biraz da sakinleşmene neden olur, seni o gerilimli halinle oyalar.
Önce kolayları yap bitir. Sana kolay gelen. Zorları sona bırak. Zorun da kolayını bularak notlar alarak hatırlıyorsan hangi sorunun notlarıyla bir yuvarlak içine al dönünce bakarsın. O notların da ne olduğunu hatırlamazsan daha zor gelir. Hatırlarsan soruyu biraz kolaylaştırmış olursun. İstenen şeyden soruyu okuyup bitirdiğinden emin olmalısın...
Emin olmak için yöntem geliştir, neler yapıyorsunuz zaman zaman sınav sonraları düşün?
Son cümleyi tekrar okumak iyi ve klasik bir yöntemdir.
CEVAPLANDIRMADA ORGANİZASYONUN ÖNEMİ


AİLEDE SINAV ORGANİZASYONU VE BAŞARI
İyi bir toplantı,

-Saatinde sınava götürün, bunun için ne gerekirse yapın.
-Onun tembelliğinden haylazlığından söz etmeye kalkışmayın
-Kimseyle kıyaslamayın
-Sınav yolunda hatırlatmalar yapmayın. Başka şeylerden söz ediyorsa siz de edin. Önemsemiyor muş gibi davranın. Size heyecanlanıyor musunuz diye sorduğunda
HAYIR demeyin, heyecanlanmamaya çalışıyorum deyin.
-Yorucu yemekler yapmayın. Bağırsakları bozan, sancılandıran, sindirilemeyen.
-Siz de yardım alabilirsiniz, ama bunları son ana bırakmayın. Daha önceden çocuğunuzun olmadığı bir zamanda rahat konuşarak yapın, ama yardım aldığınızı gizlemeyin.
-Evde tartışma, halledilemeyen sorunlar yaratmayın, istenmeyen daha önce birlikte olmanızda huzursuzluklar yaşadığınız kimselerle olmayın. Aile büyükleriniz bile olsa onları incitmeden sınav sonrası davet edin. Sınavla ilgili okuduğunuz kitap ve dergileri her an ortada tutmayın.
-Son deneme sınavlarına girmeye başladığında kapıyı açar açmaz, sınav nasıl geçti, neler yaptın, kaç soru garanti gibi onu üzecek ve sorumluluğunu hissettirecek davranışlarda bulunmayın, bunun başka yolları var.
-Sınav kitaplarının çok yer kapladığı bu işten kurtulmak üzere olduğunuzla ilgili bilgilerden söz etmeyin
-Bu konuyla ilgili üzerinize düşen maddi külfetten söz etmeyin. Sizi çok yaracak, zor durumlara düşürecekse bu tür giderleri bütçenize almayın. Yola çıktınız yapacak bir şey yoksa çocuğunuzu tedirgin etmeyin. Bu konuda maddi destek aldığınız kişilerin varlığının çocuğunuz üzerinde olumsuz etkileri varsa ne yapalımla geciktirmeyin, hiç konuyu açmayın.
-Durup dururken sizinle çalışmak, size anlatmak isterse izin verin, ilgi duyun.


























ZİHİN ORGANİZASYONLARI
Bu yazıdaki anlatımı çocuk olarak da okuyabilirsiniz, ebeveyn olarak da. Çocukların da dikkatle okuduklarında, anlayacakları şekilde hazırlandı. Amacımız anne babalara da okutabilmek.
Memur ve bilgisayar ilişkisinden yola çıkalım. Bir belgenin yani eskilerin sözüyle evrak bulunması hedef olsun. Kolaylıkla bulunması memurun iyi düzenlemesiyle olur. Bilgisayarda da gruplara ayrıldığını görürüz. Aradığımız gruba ulaştığımızda bilgiye ulaşmamızda kolay olur. Kolay bulmamız için ne yapılmış olabilir. Önceden o çalışmaya bir emek verilmiş olması gerekir. Bir kez emek verilir hazırlanır, yüzlerce, binlerce daha da büyütüyorum; on binlerce insan yararlanır. İşte anne babalarınız da sizi yetiştirirken böyle emek verirlerse yaşamınız kolaylaşır. Bu emeği siz de kendiniz için verebilirsiniz. Bundan zevk de almayı başarabilirsiniz. Kendinizi yetiştirmekten geliştirmekten, eğitmekten zevk almanızdan söz ettim. Şöyle düşünün; geçen doğum gününüzle bu doğum gününüzde ayni özelliklere mi sahipsiniz? Tabi ki değil. Okudunuz, öğrendiniz, belki ödüllendirilip cezalandırıldınız. Bütün bunlar sizin gelişmenizi sağladı. Sadece boyunuz bile uzamış olsa; uykunuza ve yemeğinize dikkat ettiniz. Belki de spor yaptınız, dans ettiniz.
Küçükler için kısa bir tablo:
1- İlgi merak.
2-Dikkati vermek, anlamak, istemek. Birbirinden ayrılamaz.
3-Anlayınca ne olur dersin?
Anlayınca, organize edersin
4-Organize edersen, kolay öğrenirsin.
5-Öğrenince, kolay hatırlarsın.
Peki, hepsi iyi güzel de; İLGİ VE MERAK NASIL DUYULUR?
Hedefe götürecek yolu açmalılar sana. Anneni babanı eğitimsiz buluyorsan, onların deneyimlerine kulak vermelisin. Yaşıyorlar... Avrupa’da çocuk büyütüyorlar. Onlar asla boş insanlar olamaz. Kontak anahtarım elimde yok, nasıl gideceğim; her şeyime karışıyorlar diyebilirsin. İstediğin özgürlük mü?
Kontak anahtarın elinde olması önemli mi? Diye sorarım ben de sana. Elinde olduğunu düşünelim. Çevre yabancı nasıl gideceksin?
Burada ailenle ve seni eğitenlerle iletişimin önem kazanır. Akıllı bir akraba, öğretmen yeter sana.
BİR KONUYA HEVES NASIL DOĞAR KIVILCIM NASIL ÇIKAR
Bu konuyu ne anne babalar, ne öğretmenler ne de gençler şansa bırakmak durumuda değiller. ..

ÖĞRENCİ O DERSİ ANLAMIYORSA
Ne yapıp ne ne edip anlamak durumunda
Daha basit kitaplar alıp okuyabilir. Açık basit yazılmış. Bir anlayış kazanmalı.
Daha iyi anlayan bir arkadaşla birlikte çalışmalı( iyi sonuç canı da sıkılmaz sevdiği bir arkadaşsa hemen bıkkınlık gelmez. Anlamasa bile moral çabucak bozulmaz. Moral bozulması çok önemlidir. Biri konuya anlamadığı tarafından öbürü öbür taraftan bakar. Hedef ve amaç aynidir. Görüşler tartışılırken bir de bakarsınız anlamışsınız Yine olmadı. İki arkadaş girişken olur, gidip öğretmene daha kolay sorulabilir.)
İşte bu HEVES TOMURCUĞUNUN AÇMASIDIR.
BİLGİ UNUTULMAMALI
Önlem almak zorundasınız emekleriniz boşa gitmesin.
Öğrendiklerinizle ilgili işlem yapın.


GİDİŞ
SINAVDA ZAMANI AYARLAMA
Bir anlık telaş her şeyi bozabilir. Üstelik de ruhsal dengeyi bozabilir. Zihnin işleyişini etkileyebilir.
Belirsizlik
Endişe yaratır.
Panik(Öbür öğrenciler soruları cevaplıyorsa)
Kahvaltı etmiş ol. Hafif bir öğle yemeği. Ferah ve emin bir şekilde sınava gir.
Çalıştığın kadar çalıştın
Şans yaver giderse.


SINAV UYUYAN BİLGİLERİ UYANDIRIR
Eyvah aklında hiçbir şey yok. Öyle olur.
NEDEN?
İnsan boşlukta düşünemez. Bütün bilgiler kafasında ayıklanamaz. Onlar var ya o bilgiler kendi köşelerinde uyuyorlar. Derinde gömülü
Aslında zihnin verimli işliyor. Doğallık burada. Uyum sağlamış. Beynin etrafa bakar, çevrede ne var ne yok onu inceler. Bilinç o andaki görevini yapıyor. O anda çalıştıklarına ihtiyacı yok.
ÇOK NORMAL
Hedefe doğru giderken, sınav sorularını gördüğün anda yol birden aydınlanır. Enerji orada yoğunlaşır. Bilgi zihnin orta yerinde toplanır, köşesinde değildir artık. BİLİNÇ YERLİ YERSİZ HER ŞEYİ BİR ANDA CANLANDIRAMAZ. Soru sizin için sadece bir ip ucudur.
Bilinç, bir kapasitedir. Sınırlı kullanır, ortaya çıkarır ihtiyaç oldukça. Başarı buradadır. HATIRLANAN BİLGİLER BİLİNCİN ORGANİZATÖRLÜĞÜNDE sorunun gerektirdiği cevabı oluşturacak şekilde şekillenir.


HEYECAN
Her öğrencinin hafif heyecanı vardır. En çok çalışan, deneme sınavlarında başarılı olan öğrenci bile heyecanlıdır. Sınavın hafif bir gerginlikle başlaması yararlıdır bile. Bilgiler sis tabakasının arkasında gibi dururlar. Çıkmayı beklerler. Sınavın zorluğuna, beklenilip beklenilmeyen soru yapılarına göre şekillenir. İşte size burada iş düşer. Dümen elinde olmalı. Kalemi eline al yazmaya başla o gerginlik biter. Tehlike bir türlü kaleme eline alamayacak hale kendini getirmektir. Bu bir enerji boşalmasıdır.

SINAVA GİDERKEN
Seni telaşa düşürecek her türlü önlemi al. Kendinden uzaklaştır. Ailenden çok heyecanlanacak sana panik yaşatacak kişileri çok önceden programlayıp kendinden uzaklaştır. Sınavda lazım olacak şeyleri yanında bulundur.

SINAV KAĞIDI
İsim soyadı ve gerekli işlemleri hemen yaz, bunlar önemli biraz da sakinleşmene neden olur, seni o gerilimli halinle oyalar.
Önce kolayları yap bitir. Sana kolay gelen. Zorları sona bırak. Zorun da kolayını bularak notlar alarak hatırlıyorsan hangi sorunun notlarıyla bir yuvarlak içine al dönünce bakarsın. O notların da ne olduğunu hatırlamazsan daha zor gelir. Hatırlarsan soruyu biraz kolaylaştırmış olursun. İstenen şeyden soruyu okuyup bitirdiğinden emin olmalısın...
Emin olmak için yöntem geliştir, neler yapıyorsunuz zaman zaman sınav sonraları düşün?
Son cümleyi tekrar okumak iyi ve klasik bir yöntemdir.
CEVAPLANDIRMADA ORGANİZASYONUN ÖNEMİ


AİLEDE SINAV ORGANİZASYONU VE BAŞARI
İyi bir toplantı,

-Saatinde sınava götürün, bunun için ne gerekirse yapın.
-Onun tembelliğinden haylazlığından söz etmeye kalkışmayın
-Kimseyle kıyaslamayın
-Sınav yolunda hatırlatmalar yapmayın. Başka şeylerden söz ediyorsa siz de edin. Önemsemiyor muş gibi davranın. Size heyecanlanıyor musunuz diye sorduğunda
HAYIR demeyin, heyecanlanmamaya çalışıyorum deyin.
-Yorucu yemekler yapmayın. Bağırsakları bozan, sancılandıran, sindirilemeyen.
-Siz de yardım alabilirsiniz, ama bunları son ana bırakmayın. Daha önceden çocuğunuzun olmadığı bir zamanda rahat konuşarak yapın, ama yardım aldığınızı gizlemeyin.
-Evde tartışma, halledilemeyen sorunlar yaratmayın, istenmeyen daha önce birlikte olmanızda huzursuzluklar yaşadığınız kimselerle olmayın. Aile büyükleriniz bile olsa onları incitmeden sınav sonrası davet edin. Sınavla ilgili okuduğunuz kitap ve dergileri her an ortada tutmayın.
-Son deneme sınavlarına girmeye başladığında kapıyı açar açmaz, sınav nasıl geçti, neler yaptın, kaç soru garanti gibi onu üzecek ve sorumluluğunu hissettirecek davranışlarda bulunmayın, bunun başka yolları var.
-Sınav kitaplarının çok yer kapladığı bu işten kurtulmak üzere olduğunuzla ilgili bilgilerden söz etmeyin
-Bu konuyla ilgili üzerinize düşen maddi külfetten söz etmeyin. Sizi çok yaracak, zor durumlara düşürecekse bu tür giderleri bütçenize almayın. Yola çıktınız yapacak bir şey yoksa çocuğunuzu tedirgin etmeyin. Bu konuda maddi destek aldığınız kişilerin varlığının çocuğunuz üzerinde olumsuz etkileri varsa ne yapalımla geciktirmeyin, hiç konuyu açmayın.
-Durup dururken sizinle çalışmak, size anlatmak isterse izin verin, ilgi duyun.





































ZİHİN ORGANİZASYONLARI
Bu yazıdaki anlatımı çocuk olarak da okuyabilirsiniz, ebeveyn olarak da. Çocukların da dikkatle okuduklarında, anlayacakları şekilde hazırlandı. Amacımız anne babalara da okutabilmek.
Memur ve bilgisayar ilişkisinden yola çıkalım. Bir belgenin yani eskilerin sözüyle evrak bulunması hedef olsun. Kolaylıkla bulunması memurun iyi düzenlemesiyle olur. Bilgisayarda da gruplara ayrıldığını görürüz. Aradığımız gruba ulaştığımızda bilgiye ulaşmamızda kolay olur. Kolay bulmamız için ne yapılmış olabilir. Önceden o çalışmaya bir emek verilmiş olması gerekir. Bir kez emek verilir hazırlanır, yüzlerce, binlerce daha da büyütüyorum; on binlerce insan yararlanır. İşte anne babalarınız da sizi yetiştirirken böyle emek verirlerse yaşamınız kolaylaşır. Bu emeği siz de kendiniz için verebilirsiniz. Bundan zevk de almayı başarabilirsiniz. Kendinizi yetiştirmekten geliştirmekten, eğitmekten zevk almanızdan söz ettim. Şöyle düşünün; geçen doğum gününüzle bu doğum gününüzde ayni özelliklere mi sahipsiniz? Tabi ki değil. Okudunuz, öğrendiniz, belki ödüllendirilip cezalandırıldınız. Bütün bunlar sizin gelişmenizi sağladı. Sadece boyunuz bile uzamış olsa; uykunuza ve yemeğinize dikkat ettiniz. Belki de spor yaptınız, dans ettiniz.
Küçükler için kısa bir tablo:
1- İlgi merak.
2-Dikkati vermek, anlamak, istemek. Birbirinden ayrılamaz.
3-Anlayınca ne olur dersin?
Anlayınca, organize edersin
4-Organize edersen, kolay öğrenirsin.
5-Öğrenince, kolay hatırlarsın.
Peki, hepsi iyi güzel de; İLGİ VE MERAK NASIL DUYULUR?
Hedefe götürecek yolu açmalılar sana. Anneni babanı eğitimsiz buluyorsan, onların deneyimlerine kulak vermelisin. Yaşıyorlar... Avrupa’da çocuk büyütüyorlar. Onlar asla boş insanlar olamaz. Kontak anahtarım elimde yok, nasıl gideceğim; her şeyime karışıyorlar diyebilirsin. İstediğin özgürlük mü?
Kontak anahtarın elinde olması önemli mi? Diye sorarım ben de sana. Elinde olduğunu düşünelim. Çevre yabancı nasıl gideceksin?
Burada ailenle ve seni eğitenlerle iletişimin önem kazanır. Akıllı bir akraba, öğretmen yeter sana.
BİR KONUYA HEVES NASIL DOĞAR KIVILCIM NASIL ÇIKAR
Bu konuyu ne anne babalar, ne öğretmenler ne de gençler şansa bırakmak durumuda değiller. ..

ÖĞRENCİ O DERSİ ANLAMIYORSA
Ne yapıp ne ne edip anlamak durumunda
Daha basit kitaplar alıp okuyabilir. Açık basit yazılmış. Bir anlayış kazanmalı.
Daha iyi anlayan bir arkadaşla birlikte çalışmalı( iyi sonuç canı da sıkılmaz sevdiği bir arkadaşsa hemen bıkkınlık gelmez. Anlamasa bile moral çabucak bozulmaz. Moral bozulması çok önemlidir. Biri konuya anlamadığı tarafından öbürü öbür taraftan bakar. Hedef ve amaç aynidir. Görüşler tartışılırken bir de bakarsınız anlamışsınız Yine olmadı. İki arkadaş girişken olur, gidip öğretmene daha kolay sorulabilir.)
İşte bu HEVES TOMURCUĞUNUN AÇMASIDIR.
BİLGİ UNUTULMAMALI
Önlem almak zorundasınız emekleriniz boşa gitmesin.
Öğrendiklerinizle ilgili işlem yapın.


GİDİŞ
SINAVDA ZAMANI AYARLAMA
Bir anlık telaş her şeyi bozabilir. Üstelik de ruhsal dengeyi bozabilir. Zihnin işleyişini etkileyebilir.
Belirsizlik
Endişe yaratır.
Panik(Öbür öğrenciler soruları cevaplıyorsa)
Kahvaltı etmiş ol. Hafif bir öğle yemeği. Ferah ve emin bir şekilde sınava gir.
Çalıştığın kadar çalıştın
Şans yaver giderse.


SINAV UYUYAN BİLGİLERİ UYANDIRIR
Eyvah aklında hiçbir şey yok. Öyle olur.
NEDEN?
İnsan boşlukta düşünemez. Bütün bilgiler kafasında ayıklanamaz. Onlar var ya o bilgiler kendi köşelerinde uyuyorlar. Derinde gömülü
Aslında zihnin verimli işliyor. Doğallık burada. Uyum sağlamış. Beynin etrafa bakar, çevrede ne var ne yok onu inceler. Bilinç o andaki görevini yapıyor. O anda çalıştıklarına ihtiyacı yok.
ÇOK NORMAL
Hedefe doğru giderken, sınav sorularını gördüğün anda yol birden aydınlanır. Enerji orada yoğunlaşır. Bilgi zihnin orta yerinde toplanır, köşesinde değildir artık. BİLİNÇ YERLİ YERSİZ HER ŞEYİ BİR ANDA CANLANDIRAMAZ. Soru sizin için sadece bir ip ucudur.
Bilinç, bir kapasitedir. Sınırlı kullanır, ortaya çıkarır ihtiyaç oldukça. Başarı buradadır. HATIRLANAN BİLGİLER BİLİNCİN ORGANİZATÖRLÜĞÜNDE sorunun gerektirdiği cevabı oluşturacak şekilde şekillenir.


HEYECAN
Her öğrencinin hafif heyecanı vardır. En çok çalışan, deneme sınavlarında başarılı olan öğrenci bile heyecanlıdır. Sınavın hafif bir gerginlikle başlaması yararlıdır bile. Bilgiler sis tabakasının arkasında gibi dururlar. Çıkmayı beklerler. Sınavın zorluğuna, beklenilip beklenilmeyen soru yapılarına göre şekillenir. İşte size burada iş düşer. Dümen elinde olmalı. Kalemi eline al yazmaya başla o gerginlik biter. Tehlike bir türlü kaleme eline alamayacak hale kendini getirmektir. Bu bir enerji boşalmasıdır.

SINAVA GİDERKEN
Seni telaşa düşürecek her türlü önlemi al. Kendinden uzaklaştır. Ailenden çok heyecanlanacak sana panik yaşatacak kişileri çok önceden programlayıp kendinden uzaklaştır. Sınavda lazım olacak şeyleri yanında bulundur.

SINAV KAĞIDI
İsim soyadı ve gerekli işlemleri hemen yaz, bunlar önemli biraz da sakinleşmene neden olur, seni o gerilimli halinle oyalar.
Önce kolayları yap bitir. Sana kolay gelen. Zorları sona bırak. Zorun da kolayını bularak notlar alarak hatırlıyorsan hangi sorunun notlarıyla bir yuvarlak içine al dönünce bakarsın. O notların da ne olduğunu hatırlamazsan daha zor gelir. Hatırlarsan soruyu biraz kolaylaştırmış olursun. İstenen şeyden soruyu okuyup bitirdiğinden emin olmalısın...
Emin olmak için yöntem geliştir, neler yapıyorsunuz zaman zaman sınav sonraları düşün?
Son cümleyi tekrar okumak iyi ve klasik bir yöntemdir.
CEVAPLANDIRMADA ORGANİZASYONUN ÖNEMİ


AİLEDE SINAV ORGANİZASYONU VE BAŞARI
İyi bir toplantı,

-Saatinde sınava götürün, bunun için ne gerekirse yapın.
-Onun tembelliğinden haylazlığından söz etmeye kalkışmayın
-Kimseyle kıyaslamayın
-Sınav yolunda hatırlatmalar yapmayın. Başka şeylerden söz ediyorsa siz de edin. Önemsemiyor muş gibi davranın. Size heyecanlanıyor musunuz diye sorduğunda
HAYIR demeyin, heyecanlanmamaya çalışıyorum deyin.
-Yorucu yemekler yapmayın. Bağırsakları bozan, sancılandıran, sindirilemeyen.
-Siz de yardım alabilirsiniz, ama bunları son ana bırakmayın. Daha önceden çocuğunuzun olmadığı bir zamanda rahat konuşarak yapın, ama yardım aldığınızı gizlemeyin.
-Evde tartışma, halledilemeyen sorunlar yaratmayın, istenmeyen daha önce birlikte olmanızda huzursuzluklar yaşadığınız kimselerle olmayın. Aile büyükleriniz bile olsa onları incitmeden sınav sonrası davet edin. Sınavla ilgili okuduğunuz kitap ve dergileri her an ortada tutmayın.
-Son deneme sınavlarına girmeye başladığında kapıyı açar açmaz, sınav nasıl geçti, neler yaptın, kaç soru garanti gibi onu üzecek ve sorumluluğunu hissettirecek davranışlarda bulunmayın, bunun başka yolları var.
-Sınav kitaplarının çok yer kapladığı bu işten kurtulmak üzere olduğunuzla ilgili bilgilerden söz etmeyin
-Bu konuyla ilgili üzerinize düşen maddi külfetten söz etmeyin. Sizi çok yaracak, zor durumlara düşürecekse bu tür giderleri bütçenize almayın. Yola çıktınız yapacak bir şey yoksa çocuğunuzu tedirgin etmeyin. Bu konuda maddi destek aldığınız kişilerin varlığının çocuğunuz üzerinde olumsuz etkileri varsa ne yapalımla geciktirmeyin, hiç konuyu açmayın.
-Durup dururken sizinle çalışmak, size anlatmak isterse izin verin, ilgi duyun.

No comments: